Case Salon Klipsi

Ovipumppu kiljumaan digimarkkinoinnilla

Salon Klipsi on 18 parturi-kampaamon ketju, jonka palveluksessa toimii noin 80 parturi-kampaajaa. Redland on auttanut Klipsiä uusien asiakkaiden hankinnassa jatkuvasti optimoidulla digimarkkinoinnilla.

Lähtökohdat

Yhteistyö alkoi vuonna 2016, kun Redland uudisti Klipsin verkkosivuston. Samassa yhteydessä vaihdettiin myös ketjun ajanvarausjärjestelmää. Keskeinen tavoite oli taata jatkuva, hyvä asiakasvirta digitaalisista kanavista muuttuvissa tilanteissa, kaikissa liikkeissä.

Ratkaisu

Sivustouudistuksen ja -kehityksen lisäksi Redland on tehnyt Google AdWords-hakumainontaa, Bing-mainontaa, display-mainontaa uudelleenmarkkinointikohdennuksella sekä lyhyen aikavälin paikallisia kampanjoita esimerkiksi kauppakeskusympäristössä uusien liikkeiden lanseerauksessa. Lisäksi olemme tukeneet Klipsiä Facebook-mainonnassa. Kampanjoita, mittausta ja raportointia on kehitetty jatkuvast, jonka lisäksi verkkosivuston kehitysprojekteissa hyödynnetään testaustyökaluja ja kuumakarttoja.

Tulokset

Hakumainonnan rooli on ollut keskeinen uusien asiakkaiden saamisessa ketjulle. Hyvällä palvelulla taataan sen jälkeen se, että asiakkaasta tulee tyytyväinen kanta-asiakas ja Klipsiä myös suositellaan eteenpäin. Vuositasolla hakumainonnalla saadaan noin 1 000 000 mainosnäyttöä ja 100 000 klikkiä sivustolle ja keskimääräinen klikin hinta on saatu pidettyä erittäin kohtuullisella tasolla kiristyneestä kilpailutilanteesta huolimatta.