Case Nanoksi

Brändityö kirkasti kansainvälistyvän nanoteknologiayrityksen identiteetin

Nanoksi Finland Oy on suomalainen kansainvälistyvä teknologiayritys, jonka tavoitteena on olla nanoteknologiaa hyödyntävien nanopinnoitusratkaisujen markkinajohtaja. Redland uudisti yrityksen brändin sekä verkkopalvelun kansainvälisesti kilpailukykyiseksi.

 

Lähtökohta

Yrityksen brändi-identiteetti kaipasi kirkastamista, jotta se erottuisi selkeästi muista alan toimijoista ja olisi kansainvälisesti kilpailukykyinen. Brändityön tavoitteena oli myös luoda brändihierarkia yrityksen ja sen tuotteiden välille, mikä mahdollistaa yrityksen vahvan brändin yhdistämisen tuotteisiin, sekä myös tuotebrändien itsenäisen kehittämisen.

Ratkaisu

Markkina-, kohderyhmä- ja kilpailijatutkimuksista kerätyn tiedon perusteella selvitimme kilpailijoista erottavat tekijät ja muodostimme johtoajatuksen, johon pohjasimme uuden viestinnän äänensävyn, sloganin, brändin pääviestit sekä visuaalisuuden logoineen ja kuvakonsepteineen.

Haasteena oli selkiyttää asiakkaille, mitä yrityksen näkymättömät pintoja suojaavat tuotteet ovat. Nanopinnoitusratkaisujen avulla parannetaan pintojen hygieniaa joko vähentämällä niiltä taudinaiheuttajia ja haitallisia orgaanisia yhdisteitä tai tekemällä niistä likaa hylkiviä. Pintoja suojaamalla turvataan tilojen puhtaus ja turvallisuus ihmisille, mikä on erittäin tärkeää pandemioiden ja epidemioiden aikakaudella.

Brändityön pohjalta valmistui uudistettu brändi-identiteetti ja sitä ohjaava brändiohjeistus sekä yritykselle että Fotonit-valokatalyysituotteelle. Ohjeistuksien avulla brändi-ilme ja -viestit ovat sovellettavissa erilaisiin materiaaleihin, tuotteisiin ja kohtaamispisteisiin.

Uusi brändi-ilme näkyy vahvasti myös uudistetussa verkkopalvelussa. Verkkopalvelu suunniteltiin palvelemaan paremmin asiakkaita ja sidosryhmiä sekä kertomaan Nanoksin ratkaisuista ja tuotteista ymmärrettävällä tavalla.

Tuloksia

Uuden verkkopalvelun julkaisu maaliskuussa 2021 osui täydelliseen ajankohtaan. Nanoksi sai samaan aikaan paljon näkyvyyttä mediassa, solmiessaan kansainvälisesti merkittävän kaupan nanopinnoituksen toteuttamisesta Dubain lentokentälle. Taustavaikuttajana oli Nanoksin valinta voittajaksi yli 100 innovaation joukosta ilmailualan Aviation X Lab Accelerate Traveler Wellbeing Challenge -turvallisuuskilpailussa.

Voimmeko auttaa?

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Katso myös