MSC

Case MSC

Kestävä kalastus sen kuin kasvattaa suosiotaan

Marine Steward Council (MSC) on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka tavoitteena on muuttaa maailman kala- ja äyriäismarkkinat kestävälle pohjalle. Redland auttoi MSC:tä Facebook-yhteisön rakentamisessa.

Lähtökohta

MSC oli jalkautunut jo aiemmin sosiaaliseen mediaan, mutta tulokset olivat olleet toistaiseksi vaatimattomia. Järjestö etsi nyt viestintäkumppania kasvattamaan tietoisuutta kestävästä kalastuksesta ja rakentamaan meren ystävien yhteisöstä suurempaa ja sitoutuneempaa.

Ratkaisu

Redland otti haltuun MSC:n hiljaisen Facebook-yhteisön ja laati uuden strategian markkinointi- ja mediabudjetin tehokkaaksi käyttämiseksi. Viihteellisen ja opettavan sisällön välistä suhdetta muutettiin paremmin alustaan sopivaksi: panokset laitettiin laadukkaaseen, kuratoituun sisältöön, jota rikastettiin aika ajoin MSC:n kv-organisaation tuottamalla omalla sisällöllä. MSC:n äänensävystä tehtiin samalla helpommin lähestyttävä ja keskustelevampi. Pikavoittojen tykkääjäkamppiksiin ei tietoisesti haluttu lähteä, vaan yhteisöstä haluttiin orgaanisesti kasvattaa sitoutunut ja aktiivinen.

Tulokset

MSC:n Facebook-seuraajien määrä on kasvanut tasaisesti koko yhteistyön ajan – käytännössä ilman poistumaa. Sitoutuminen julkaisuihin on ollut jatkuvasti huipputasoa, ja seuraajat ovat usein jakaneet oma-aloitteisesti sisältöjä yhteensä satoja kertoja viikossa. MSC-merkinnän kotimainen tunnettuus on samalla kasvanut yhteistyön aikana, ja kestävästi tuotettua kalaa ja äyriäistä on sen seurauksena saatavilla yhä useammasta kaupasta. Maailmaa voi parantaa some-postaus kerrallaan!