Case Maxivision

Parempi asiakaskokemus kasvattaa TV-viihdepalvelun käyttöä

  1. Maxivision on TV-viihdepalvelu, joka tuo HD-laatuisen TV-viihteen, suosituimmat kanavapaketit ja TV-palvelut kaikkialle Suomeen niin kuluttajille kuin yrityksillekin. Redland uudisti Maxivisionin verkkopalvelun ja päivitti sen visuaalista identiteettiä.

Lähtökohta

Maxivisionilla oli jo pitkään mietitty verkkosivuston uudistamista. Uuden sivuston tavoitteena oli selkeyttää kuluttajille kuinka helppoa TV-viihdepalvelua on käyttää ja kuinka yksinkertaista sen ostaminen on. Sivuston konversiota haluttiin nostaa entistä paremmaksi ja brändin laatumielikuvaa korkeammaksi. Asiakkaalla oli myös tarve päästä hallinnoimaan sivustoa ketterästi ja kustannustehokkaasti.

Ratkaisu

Me Redlandilla lähdimme suunnittelemaan käyttäjäystävällistä ja näyttävää verkkopalvelua, joka helpottaisi laajempien kokonaisuuksien ostamista. Suunnitteluun vaikutti kohderyhmistä tehty oivallus, että sivuston pääasialliset käyttäjät ovat 50+ miehiä ja suurin potentiaali asuu pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Projektin edetessä huomattiin, että myös visuaalinen identiteetti vaati päivittämistä luodakseen uskottavuutta ja nostaakseen brändimielikuvaa.

Verkkopalvelu tuotiin teknisesti vastaamaan nykypäivän tarpeita WordPressin sisällönhallinnalla. Sivuston rakenne muutettiin paremmin asiakkaita palvelevaksi ja muutenkin käyttäjäkokemusta parannettiin oleellisesti. Lisäksi visuaalinen identiteetti uudistettiin näyttäväksi moderniksi kokonaisuudeksi. Uudella verkkosivustolla palvelut ja kanavapaketit tuodaan entistä paremmin esille ja helpommin ostettaviksi.

Tulokset

Tunnuslukujen perusteella käyttäjät ovat viihtyneet hyvin uudella sivustolla. Sivulataukset ovat kasvaneet 20 % ja sivustolla vietetty aika 18 %. Onnistuimme myös parantamaan sivuston nopeutta 14 %. Uudistuksella paransimme siis sivuston käytettävyyttä selkeästi. Sivustouudistuksen jälkeen lopullinen konversioaste on kasvanut 2 prosenttiyksikköä. Uskomme paremman asiakaskokemuksen johtaneen kasvaneeseen konversioon.

Yhteistyö Redlandin ja Maxivisionin välillä jatkuu sivuston pienkehityksenä sekä ostopolun muiden vaiheiden kehittämisestä keskustelut ovat käynnissä.

“Verkkopalvelun uudistuksessa asiat etenivät vauhdilla ja sovituissa budjettiraameissa pysyttiin. Redlandin porukka on huikea paketti ammattilaisia ja yhteistyömme jatkuu tämän projektin jälkeenkin! ”

Johanna Eriksson
Markkinointijohtaja, Maxivision

Voimmeko auttaa?

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Katso myös