Case Kangasalan kaupunki

Kaupunkistrategiaa tukeva brändi

Kangasala on Pirkanmaan helmi, joka tunnetaan järvien lisäksi harjuistaan. Kaupungin brändi ja ilme kaipasivat päivitystä samaan linjaan strategian kanssa. Redland uudisti Kangasalan brändin.

Lähtökohta

Kangasalan kaupunki halusi uudistaa brändi-identiteettinsä ja visuaalisen ilmeensä uudistetun kaupunkistrategian tavoitteiden ja arvojen mukaisiksi. Uuden viestin ja ilmeen haluttiin vastaavan paremmin kaupungin nykyistä toimintaympäristöä.

Ratkaisu

Kangasalan aitoa ydintä etsittiin Redlandin johtamassa brändityössä. Lopputuloksena syntynyttä uutta ja rohkeaa linjaa edustaa päivitetyn visuaalisen ilmeen lisäksi palvelulupaus, joka varmasti jää mieleen. Kangasalla ollaan (ilman henkseleiden paukuttelua) ylpeitä osaamisesta, ihmisistä, ainutlaatuisuudesta, sekä eteenpäin pyrkivästä asenteesta ja palveluasenteesta. Kangasalla tehdään paljon, mutta siitä ei pidetä turhaa mekkalaa. Siksi palvelulupaukseksi valittiin ”Vaatimattomasti paras.” Nyt koettiin, että on aika tehdä Kangasalasta numero.

Jalkautussuunnitelma sisältää elementtejä, joihin voi samaistua ja jotka tekevät ilmeestä kaupunkilaisten näköisen, tuntuisen ja jopa makuisen.

Katso myös