Lähipalvelukeskus Hertsi – Redland

Case Lähipalvelukeskus Hertsi

Markkinointiviestintäpalvelut avaimet käteen -pakettina

Lähipalvelukeskus Hertsi on merkittävä hybridihanke, johon sijoittuu vähittäiskaupan ja palvelujen lisäksi myös palveluasumisen tiloja sekä päiväkoti. Hertsi sijaitsee voimakkaasti kehittyvän Herttoniemen uudessa keskustassa, julkisen liikenteen keskipisteessä. Hertsin valmistuessa vuonna 2020 sen vaikutuspiirissä asuu noin 50 000 helsinkiläistä.

Lähtökohta

Hertsi on kiinteistöhanke,  jonka hankekehittämisestä ja rakentamisesta YIT ja Hartela vastaavat työyhteenliittymänä. Tämä kahden vahvan rakennusalan ammattilaisen työyhteenliittymä tarvitsi projektilleen ketterän ja luotettavan markkinointiviestinnän kumppanin, joka aktiivisesti kehittää Hertsin kanavia sisältömarkkinoinnin keinoin.

Ratkaisu

Yhteistyön aluksi Redland veti projektitiimille tiiviin sisältötyöpajan, jonka tavoitteena oli sitouttaa projektitiimi yhteistyöhön ja löytää kaikille osapuolille sopiva toimintamalli. Sisältömarkkinointiin tuotiin suunnitelmallisuutta julkaisukalenterin avulla. Taulukkomuotoinen kalenteri laaditaan kolmen kuukauden välein ja se sisältää kanavat, viestit, kohderyhmät, teemat sekä kanavakohtaiset mediabudjetit.

Redland tuotti Hertsin somesisällöt ja -mainonnan, verkkoartikkelit, uutiskirjeet ja tiedotteet sekä niiden jakelun. Lisäksi tuotimme kanavakohtaiset raportit, joiden perusteella ideoitiin ja tuotettiin seuraavien kolmen kuukauden sisältöjä. Yhteistyö monipuolistui myös verkkosivuston kehitykseen sekä ulkomainontaan.

Tulokset

Redland ja Hertsin projektitiimi loivat toimivan yhteistyömallin sisältömarkkinointikumppanuudelle avaimet käteen -periaatteella. Somekanavien seuraajamäärät kasvoivat mukavasti – esimerkiksi Hertsin Facebook-sivun tykkääjien määrä lähes kaksinkertaistui ensimmäisen puolen vuoden aikana.

Laadukkaalla sisällöllä ja oikealla mainosten kohdentamisella Hertsin somekanavat tavoittivat kohderyhmänsä. Sisällöt herättivät keskustelua ja sitouttivat ihmisiä. Kuukausittaiset tapaamiset sekä suunnitelmallinen tekeminen kolmen kuukauden julkaisukalenterin muodossa osoittautuivat toimivaksi yhteistyötavaksi. Suunnitelmallisuus auttoi myös budjetoinnissa.

Voimmeko auttaa?

Kysy ihmeessä lisää