Case Delicard

Keittiöherkut tavoittivat yrityspäättäjät

Delicard-lahjakortti on tyylikäs tapa lahjoa oma henkilökunta ja yrityskumppanit: lahjakortin saaja voi itse valita haluamansa herkut ja keittiötuotteet huippuvalikoimasta. Redland suunnitteli Delicardille tuloksellisen radio- ja onlinekamppiksen.

Lähtökohta

Tärkeän joulusesongin lähestyessä Delicard pyysi Redlandia suunnittelemaan radiokampanjan, jota tuettaisiin online-mainonnalla. Tavoitteita oli kaksi: joulumyynnin maksimoiminen ja Delicardin tunnettuuden kasvattaminen yrityspäättäjäkohderyhmässä.

Ratkaisu

Radiospotteja lähdettiin suunnittelemaan sen simppelin havainnon pohjalta, että joulun alla päättäjiä lähestytään ahkerasti eri lahjavaihtoehdoilla. Kaikki mainostajista ovat tietysti sitä mieltä, että oma tuote on se paras. Päättäjän dilemma on kuitenkin siinä, miten jokaiselle saisi annettua juuri sitä mitä hän itse haluaa. Turhake-lahjat kun ovat kiusallisia sekä antajan että saajan kannalta. Delicardilla oli tähän vastaus: valinnanvapaus.

Syntyi idea, jossa Delicard-herkut ja keittiötuotteet häiriköivät yrityspäättäjiä ja käyttivät kaikki retoriset keinonsa tullakseen valituiksi tämän vuoden lahjoiksi. Idea mahdollisti samalla sen, että Delicardin valikoimaa päästiin esittelemään humoristisella ja erottuvalla tavalla. Tommi Korpelan, Petteri Summasen ja Tiina Siikasaaren näyttelemiä spotteja tuettiin konseptiin sopivalla display-mainonnalla.

Tulokset

”Hieno kamppis saatiin aikaan, kiitos Redlandille! Ja mikä tärkeintä, viisarikin liikahti: sivustomme kävijämäärät nousivat tärkeimpään myyntiaikaan 17 %:lla. Tästä on mukava jatkaa yhteistyötä.”

-Heikki Pirnes, Delicard Business Manager

Katso myös

Kysy ihmeessä lisää