Darment – Redland

Case Darment

Jäätävän fiksu tapa parantaa asiakaskokemusta ja lisätä myyntiä

Darment pitää asiakaskuntansa kylmälaitteet kylmänä tarjoamalla kylmäaineita ja tuotteita huollon, urakoinnin sekä valmistavan teollisuuden tarpeisiin. Nopeassa kasvussa olevan yrityksen liikevaihto ylitti 3 miljoonaa euroa jo vuonna 2018.

Lähtökohta

Darmentin brändi ja verkkopalvelu eivät olleet pysyneet liiketoiminnan nopean kehityksen vauhdissa. Verkkosivusto ja verkkokauppa olivat erillisiä kokonaisuuksia, joiden välillä liikkuminen ei toiminut sujuvasti. Sivusto ei onnistunut välittämään yrityksestä täysin oikeaa mielikuvaa, eivätkä sen orgaaninen näkyvyys ja konversioaste toteutuneet riittävällä tasolla.

Lähdimme tarkentamaan tilannekuvaa ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa. Tunnistimme tarpeen rakentaa koko perusta uudelleen kasvua ja kansainvälistymistä tukevalle sekä tulevaisuuteen katsovalle tasolle. Ensimmäiseksi tavoitteeksi otettiin kohderyhmän tavoittavan ja helppokäyttöisen verkkopalvelun rakentaminen. Verkkopalvelun valmistumisen jälkeiseksi tavoitteeksi asetettiin uuden kansainvälisen asiakaskunnan tavoittaminen ja EU-myynnin voimakas lisäys digimarkkinoinnin keinoin.

Ratkaisu

Perustan työstäminen aloitettiin hakusanatutkimuksella sekä asiakkaiden näkemyksiä avaavalla asiakaskyselyllä. Tämän jälkeen kirkastimme Darmentin kilpailuedut, pääviestit ja asiakaslupaukset tavoiteposition mukaisesti. Samalla päivitimme tuotevalikoiman rakennetta tavoittamaan uuden asiakaskunnan entistä paremmin sekä hakukoneen orgaanisten tulosten että maksettujen tulosten avulla. Huurteiseksi kruunuksi rakensimme Darmentille myös aiempaa erottuvamman ja vakuuttavamman brändi-ilmeen.

Verkkopalvelun kehittäminen käynnistettiin näin ollen vankalla tietopohjalla ja eri segmenteille tiivistettyjen vahvuuksien sekä ostopolkujen avulla. Hakusanatutkimuksesta löydettiin asiakaskunnan hakuihin vastaavien artikkeleiden aiheet sisällöntuotantoa varten. Sisällöntuotanto käynnistettiin heti verkkosivuston rakenteen valmistuttua.

Verkkopalveluun yhdistettiin kaikki aiemman sivuston olennaiset sisällöt ja verkkokaupan toiminnot. Verkkokauppa integroitiin Darmentin toiminnanohjausjärjestelmään. Käyttöliittymää kehitettiin helppokäyttöisemmäksi ja visuaalisesti houkuttelevammaksi. Darmentin asiakkaita hemmotellaankin nyt vaivattomalla ja nopealla rekisteröitymisellä sekä tilausprosessilla. Oikeat tuotteet löytyvät helposti parannetun haun ja suodatusominaisuuksien avulla.

Tulokset

Lopputuloksena on markkinoiden vetovoimaisin verkkopalvelu osoitteessa darment.fi sekä darment.eu, jotka ovat jo keränneet hyvää palautetta loppukäyttäjiltään. Suunnittelimme ja toteutimme verkkopalvelun lanseerausta varten myös palvelua esittelevät videot. Lanseerausmarkkinointia varten teimme kattavan suunnitelman oikean asiakaskunnan digitaalisesta tavoittamisesta viidessä eri maassa.

Tuloksia seurataan asiakkaan kanssa ja kehitetään viikkotasolla muun markkinoinnin kehityskumppanuuden ohessa.

“Redland ymmärsi hyvin tarpeemme kartoittaa ja eriyttää asiakkaat omiksi segmenteikseen, sekä lähti toteuttamaan projektia tarmolla ja ammattitaidolla. Visuaalinen ilmeuudistus on jopa parempi kuin odotimme! Olemme tyytyväisiä selkeään ja helppokäyttöiseen sivustoon, joka latautuu nopeasti sekä hienoon, toimivaan verkkokauppaan. Asiakkaamme hyötyvät, kun heidän päivittäinen tilausprosessinsa helpottuu ja selkeytyy uuden ilmeen myötä. Työskentely Redlandin kanssa on ollut joustavaa ja olemme saaneet hyviä tuloksia aikaiseksi!”

Markku Parviainen
Myyntijohtaja, Darment

Voimmeko auttaa?

Kysy ihmeessä lisää