Takaisin

Maailma pysähtyi, mutta bisneksen on jatkuttava – Redlandin vinkit digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen

Tilanteen niin vaatiessa olemme siirtyneet toiminnassamme pääosin etätyöskentelyyn ja vältämme sekä matkustamista että tapahtumiin osallistumista. Näin asiantuntijamme pysyvät terveinä ja voivat keskittyä asiakkaidemme liiketoiminnan tukemiseen. Sillä vaikka tilanne on poikkeuksellinen, keskitymme edelleen strategiamme mukaan asiakkaidemme kasvuun ja kehitykseen – juuri nyt se on tärkeämpää kuin koskaan ennen.

Vallitsevan erikoistilanteen vuoksi verkossa vietetään aikaa kenties enemmän kuin koskaan ennen. Tilanteen kestosta ei ole arviota, mutta yksi asia on varma – tämä on se hetki, kun markkinaosuuksia otetaan. Ne, jotka kehittävät digitaalista liiketoimintaansa nyt ja sen lisäksi valmistautuvat tulevaan parhaiten, ovat markkinoiden seuraavia voittajia tilanteen tasaantuessa.

Redland on sitoutunut toimimaan strategiansa mukaisesti asiakkaidensa kasvu- ja kehityskumppanina, tilanteessa kuin tilanteessa. Siksi lähdimme pohtimaan, millaisilla toimilla ja palveluilla voimme auttaa asiakkaitamme pärjäämään paremmin poikkeustilanteen vuoksi vahvasti verkkoon siirtyvässä kilpailussa. Esiin nousivat muun muassa palvelukokemuksen parantamisen ja asioinnin helpottamisen korostuva merkitys.

Näkemyksemme mukaan seuraavat asiat tulee huomioida, jotta omaa markkinaosuutta voidaan puolustaa ja liiketoimintaa jatkaa

  • Verkossa ollaan entistä enemmän. Internetistä haetaan nyt erityisen paljon tietoa ja palveluita, siksi liiketoimintakin siirtyy vahvemmin verkkoon.
  • Tapahtumia on peruttu. Kalentereihin on peruutusten takia vapautunut tilaa, ja siksi nyt on oivallinen hetki järjestää omia seminaareja verkossa ja webcastina entistä aktiivisemmin.
  • Kaupankäynti verkossa lisääntyy. On tärkeää käydä läpi ja päivittää myynti-, markkinointi– ja digistrategiat ammattilaisen avulla, jotta asiakaspalvelun ja liiketoiminnan toimivuus verkossa voidaan varmistaa.
  • Palveluiden käyttäjäkokemus on ensiarvoisen tärkeää, kun liiketoiminta tapahtuu digitaalisissa kanavissa. Redlandin suunnittelijat voivat auditoida verkkopalvelusi kokemuksen neljällä eri tasolla
  • Digitaalisia osto- ja myyntiputkia on kehitettävä tilanteessa toimiviksi. Selvittäkää, miten toimintanne palvelee asiakkaita ja mahdollistaa myynnin jatkuvuuden haastavassa tilanteessa. Esimerkiksi lomakkeiden, tarjouspyyntölaskureiden, chattien ja verkkokauppojen toimivuus on testattava ja laitettava kuntoon.
  • Videoiden, asiantuntija-artikkeleiden ja hakukoneoptimoitujen sisältöjen tarve ja merkitys kasvavat. Koska verkossa vietetään nyt enemmän aikaa, siellä tehdään myös ostopäätöksiä aiempaa enemmän. Hyvillä sisällöillä erottuu. 
  • Myynti- ja esitysmateriaalit merkitsevät entistä enemmän. Nyt on hyvä hetki tarkistaa omien myynti- ja esitysmateriaalien ajankohtaisuus sekä kunto, jotta liiketoimintaa voidaan jatkaa etätapaamisissa.
  • Digimarkkinoinnin jatkuva seuranta ja nopea kehittäminen on tärkeää tilanteiden muuttuessa. Käy läpi digitaalisen markkinoinnin rakenteet sekä kampanjat asiantuntijamme kanssa, jotta ne palvelevat sekä asiakkaitasi että sinua paremmin.

Ota yhteyttä, niin voimme yhdessä valita juuri sinun liiketoimintaasi sopivat ratkaisut. Nyt ei nimittäin ole varaa pysähtyä. Nyt on aika analysoida tilanne tarkkaan ja tehdä rohkeita toimenpiteitä.