Verkkokaupat

Verkkokaupat

Verkkokaupan avulla poistat myynniltäsi ajan ja paikan rajoitteet. Suunnittelemme ja toteutamme verkkokauppoja monipuolisesti eri toimialojen tarpeisiin, niin tuotteille kuin palveluillekin.

Näin verkkokauppaprojekti etenee

Verkkosivustoprojekti, joka sisältää verkkokaupan, kestää yleensä hieman pidempään, kuin toteutus ilman verkkokauppaintegraatiota. Projektille on hyvä varata tarpeeksi aikaa, jotta kaikki projektin vaiheet voidaan toteuttaa järjestelmällisesti ja laadukkaasti.

Verkkokauppaprojektin vaiheet

Verkokauppaprojektin kulkua voidaan muokata asiakkaan toiveiden mukaan, mutta käytännössä projektit usein noudattavat tätä hyväksi havaittua runkoa: Projektin alussa autamme asiakasta potentiaalisen markkinan ja luonnollisen verkkokysynnän löytämisessä tekemällä avainsanatutkimuksen. Tämän jälkeen suunnittelemme verkkokaupan rautalankamallit ja rakenteen tai analysoimme nykyisen verkkokaupan kehitystarpeiden määrittämiseksi. Kun käyttökokemus ja käyttöliittymä on testattu toteutamme verkkokaupan teknisesti mobiiliystävällisyyttä unohtamatta. Verkkokauppa testataan toiminnallisuuksien osalta sekä suoritetaan selaintestaus.

Sopiva verkkokauppa-alusta

Suosimme usein verkkokauppa-alustana WordPressin WooCommerce -lisäosaa. Tällöin verkkokauppa voidaan integroida saumattomasti verkkosivuston osaksi. Voimme suunnitella ja toteuttaa verkkokauppoja myös muille alustoille, kuten Magentolle ja kotimaiselle MyCashflow’lle, mikäli asiakkaalla on erityisiä toiveita alustan suhteen. Verkkokauppatoiminnallisuutta voidaan hyödyntää sivustolla myös ilman linkitystä varsinaiseen maksutoiminnallisuuteen, jos monimutkainen ja laaja tuotehallinta halutaan tehdä tehokkaasti.

Verkkokaupan suunnittelua ohjaa usein ostoputki, josta pyritään tekemään mahdollisimman suoraviivainen ja selkeä potentiaaliselle asiakkaalle. Tätä ostoputkea optimoidaan ylläpitovaiheessa sivuston analytiikkaa tutkimalla ja testaamalla.

Verkkokaupan julkaisu

Kun verkkokauppa on valmis julkaistavaksi, toteutamme lanseerauksen yhteytteen suunnitellut markkinointiaktiviteetit. Projektitiimimme vastaa julkaisun jälkeen kaupan toiminnasta, sillä ylläpito kuuluu tarjoamaamme. Teknisen ylläpidon lisäksi voimme tarjota asiakkaillemme pienkehitystä sekä verkkokaupan analytiikkaan perustuvaa näkemystä kehityskohteista. Näin varmistamme sen, että verkkokauppaa voidaan kehittää systemaattisesti kävijädatan pohjalta.

Verkkokauppiasta autamme myös sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin avulla.

Pyydä tarjous

Digipalveluonnistumisia asiakkailtamme