Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio on yleinen termi, jolla tarkoitetaan markkinoinnin prosessien automatisointia säännöllisissä ja rutiininomaisissa markkinoinnin töissä, viestinnän tarkkaa ajoittamista ja sisältöjen kohdennettua räätälöintiä.

Käytännössä markkinoinnin automaatiossa yhdistyy yhden järjestelmän alle mm.

  • sähköpostimarkkinointi
  • sosiaalisen median markkinointi
  • sisältömarkkinointi
  • verkkosivujen analytiikka
  • laskeutumissivut ja kampanjasivustot
  • prospektirekisteri
  • asiakkuudenhallinan (CRM) järjestelmä

Niin paljon kuin markkinoinnin automaatiolla voidaankin saavuttaa liidien luokittelussa ja asiakkaiden mielenkiinnon ylläpidossa, automaattista se ei silti kaikista markkinoinnin toimenpiteistä tee – järjestelmän ohella on panostettava sisältöihin, viestinnän yksilöintiin ja viestien oikea-aikaiseen lähettämiseen. Laadukas sisältö on markkinointiautomaation onnistumisen suurin edellytys.

Markkinoinnin automaation myötä myös myynti ja markkinointi pääsevät lähemmäs toisiaan, ja parhaimmillaan markkinointiautomaation avulla organisaation verkkoliikenne kasvaa, uusien potentiaalisten liidien määrä nousee (konversiot) ja myynti kasvaa uusien asiakkuuksien myötä.

Pyydä tarjous

Digimarkkinoinnin onnistumisia asiakkailtamme