Markkinoinnin automaatio
Markkinoinnin automaatio on yleinen termi, jolla tarkoitetaan markkinoinnin prosessien automatisointia säännöllisissä ja rutiininomaisissa markkinoinnin töissä, viestinnän tarkkaa ajoittamista ja sisältöjen kohdennettua räätälöintiä.
Käytännössä markkinoinnin automaatiossa yhdistyy yhden järjestelmän alle mm.
- sähköpostimarkkinointi
- sosiaalisen median markkinointi
- sisältömarkkinointi
- verkkosivujen analytiikka
- laskeutumissivut ja kampanjasivustot
- prospektirekisteri
- asiakkuudenhallinan (CRM) järjestelmä
Niin paljon kuin markkinoinnin automaatiolla voidaankin saavuttaa liidien luokittelussa ja asiakkaiden mielenkiinnon ylläpidossa, automaattista se ei silti kaikista markkinoinnin toimenpiteistä tee – järjestelmän ohella on panostettava sisältöihin, viestinnän yksilöintiin ja viestien oikea-aikaiseen lähettämiseen. Laadukas sisältö on markkinointiautomaation onnistumisen suurin edellytys.
Markkinoinnin automaation myötä myös myynti ja markkinointi pääsevät lähemmäs toisiaan, ja parhaimmillaan markkinointiautomaation avulla organisaation verkkoliikenne kasvaa, uusien potentiaalisten liidien määrä nousee (konversiot) ja myynti kasvaa uusien asiakkuuksien myötä.
Pyydä tarjousDigimarkkinoinnin onnistumisia asiakkailtamme
Ota yhteyttä
Mikko Vartiainen
Director of Marketing Services, osakasUusimmat digimarkkinoinnin artikkelit

Näin teet hyvän tarjouspyynnön verkkopalvelusta
Miten verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus kilpailutetaan oikeaoppisesti? Millaista tietoa tarjouspyynnössä pitää olla? Mitkä asiat kannattaa ottaa huomioon jo ennen tarjouspyynnön tekemistä?

Tärkein on elämä
Jos ihmiseltä riisutaan ansiot, tittelit ja omaisuus, mitä jäljelle jää. Vain se, millä on lopulta merkitystä.

Onnistunut rekrytointi on yhä useammin hyvän markkinoinnin tulos
Rekrytointimarkkinointi on joukko toimenpiteitä, joiden avulla oman alan huippuosaajat koukutetaan. Ja parhaimmillaan niitä tukee suunnitelmallinen työnantajamarkkinointi.