Markkinoinnin automaatio
Markkinoinnin automaatio on yleinen termi, jolla tarkoitetaan markkinoinnin prosessien automatisointia säännöllisissä ja rutiininomaisissa markkinoinnin töissä, viestinnän tarkkaa ajoittamista ja sisältöjen kohdennettua räätälöintiä.
Käytännössä markkinoinnin automaatiossa yhdistyy yhden järjestelmän alle mm.
- sähköpostimarkkinointi
- sosiaalisen median markkinointi
- sisältömarkkinointi
- verkkosivujen analytiikka
- laskeutumissivut ja kampanjasivustot
- prospektirekisteri
- asiakkuudenhallinan (CRM) järjestelmä
Niin paljon kuin markkinoinnin automaatiolla voidaankin saavuttaa liidien luokittelussa ja asiakkaiden mielenkiinnon ylläpidossa, automaattista se ei silti kaikista markkinoinnin toimenpiteistä tee – järjestelmän ohella on panostettava sisältöihin, viestinnän yksilöintiin ja viestien oikea-aikaiseen lähettämiseen. Laadukas sisältö on markkinointiautomaation onnistumisen suurin edellytys.
Markkinoinnin automaation myötä myös myynti ja markkinointi pääsevät lähemmäs toisiaan, ja parhaimmillaan markkinointiautomaation avulla organisaation verkkoliikenne kasvaa, uusien potentiaalisten liidien määrä nousee (konversiot) ja myynti kasvaa uusien asiakkuuksien myötä.
Pyydä tarjousDigimarkkinoinnin onnistumisia asiakkailtamme
Uusimmat digimarkkinoinnin artikkelit

Tukea sille joka tukea antaa
Elämässä ei eksy, jos mukana kulkee joku, jolta kysyä suuntaa. Erityisen tärkeää tuki on lapsille. Siksi tuemme tänä jouluna Iceheartsin toimintaa.

Välimuisti on hyvä renki – kunhan muistat nämä asiat
Teitkö muutoksia verkkosivuillesi, mutta ne eivät tule näkyviin? Syypää saattaa löytyä välimuistista. Toisinaan saamme puhelun asiakkaalta, joka ihmettelee, miksemme ole...

Digimarkkinointi ei tuo tuloksia? Näin luot toimivan digistrategian
Mitä kaikkea markkinointipäättäjän täytyy ottaa huomioon digitaalisen markkinoinnin pitkäjänteisessä strategisessa suunnittelussa?