Takaisin

Tiedolla johtaminen markkinoinnissa

Aamiaisseminaarissamme esiteltiin yrityksen johdolle, myynnille ja markkinoinnille tarkoitettua markkinointidatan työpöytänäkymää. Se kokoaa yhteen markkinoinnin tärkeimmät analytiikat kuten sivustoliikenteen, kampanjoiden statuksen ja sosiaalisen median aktiviteetit. Kyseessä on työkalu, joka tukee tiedolla johtamista markkinoinnissa.

Markkinointidata kertoo mikä toimii

– Meillä palvelu tällä hetkellä avaa kaikki markkinoinnin kokoukset. Sillä saan kätevästi näytettyä johdolle ja myynnille kuinka paljon milläkin kampanjalla tai toimenpiteellä on ollut vaikutusta liikenteeseen, kertoo Helaformin Teemu Malva.

Helaform otti käyttöön työpöytänäkymän, sillä se halusi yksinkertaistaa vasta uusitun sivuston käytön ja digitaalisen markkinoinnin toimenpiteiden raportointia. Helaformille luotiin kuukausittainen raporttipohja halutuin mittarein.

Malvan mukaan palvelu antaa johdolle ja myynnille konkretiaa. Lukujen valossa on helppo nähdä ja ymmärtää markkinoinnin vaikutukset liiketoimintaan.

– Varsinkin johdon rahakukkaro aukeaa helpommin myös digitaaliselle markkinoinnille, kun nähdään mitkä vaikutukset milläkin toimella on. Lisäksi myyjät nappailevat liidejä mielenkiintoisista lähteistä, joita sivustoliikenteeseen ilmestyy, summaa Malva.

Tätä tiedolla johtaminen markkinoinnissa on parhaimmillaan. Toimenpiteiden vaikutukset nähdään reaaliajassa ja niihin voidaan reagoida nopeasti.

Kohderyhmille räätälöity tieto

Käytä aikasi fiksummin ja lopeta numeroiden siirtely paikasta toiseen. Enää ei tarvitse hakea raportteja eri järjestelmistä, kuten Google Analyticsista tai Facebookin mainonnan hallinnasta. Palvelun avulla yrityksen markkinoinnin tärkein analytiikka näkyy yhdessä näkymässä.

– Asiakaspalaute on ollut hyvää. Kun raportteja räätälöidään eri käyttäjäryhmille, liikkuu tieto yrityksen sisällä paremmin. Koottua dataa hyödynnetään kampanjoiden budjettien allokoinnissa ja saadaan rahoille kunnolla vastinetta, kertoo asiakkuusjohtaja Jonne Hirvonen.

Me autamme niin palvelun käyttöönotossa kuin työpöytänäkymien muokkaamisessa. Palveluun voidaan luoda tarpeen mukaan kuukausi-, viikko- ja kampanjatason datanäkymät. Lisäksi palvelussa on mahdollisuus luoda omat näkymät omilla mittareilla eri käyttäjäryhmille. Näkymien räätälöinti eri käyttäjäryhmille näiden tarpeiden mukaan lisää myös läpinäkyvyyttä yrityksen eri toimintojen ja osastojen kesken.

Raportti on lähes reaaliaikainen ja sen voi jakaa linkillä, lähettää sähköpostilla tai tilata pdf-muodossa. Markkinoinnin toimenpiteiden vaikuttavuus ja tulokset nähdään heti.

Ota palvelu käyttöön

Haluatko suoraviivaistaa markkinoinnin raportointia?

Laita meille sähköpostia osoitteeseen info@redland.fi niin keskustellaan tarkemmin millainen palvelupaketti sopii teidän yrityksellenne.