Verkkosivuston uudistus I Redland

Verkkosivuston uudistus on enemmän kuin rivi koodia

Redlandin ensimmäisessä aamiaistilaisuudessa puhuttiin verkkosivuston uudistuksesta.

Alla kiteytettynä viisi kohtaa, jotka on hyvä huomioida, kun verkkosivuston uudistus on yrityksessä ajankohtainen.

Analytiikka

Tutki olemassa olevan sivuston analytiikkaa. Se auttaa määrittämään lähtötason. Se kertoo myös miten sivustoa tällä hetkellä käytetään. Määrittele jatkon mittarit ja tavoitteet liiketoiminnallisten tavoitteiden mukaan. 

Hakukonelöydettävyys

Hakusana-analyysi antaa tietoa tärkeimpien avainsanojen hakuvolyymeistä ja auttaa löytämään uusia avainsanoja. Kilpailija-analyysi vastaavasti tuottaa tietoa kilpailijoiden sijoituksista ja sisällöistä samoilla hauilla. 

Käyttökokemus ja UI

Tunne kohderyhmäsi, heidän tarpeet ja tapa, jolla puhutella eri päätöksentekijöitä. Määritä mitä sivustolla halutaan tapahtuvan – mitkä toiminnallisuudet ja sisällöt tukevat sitä?

Tekninen toteutus

Teknisellä toteutuksella on suora vaikutus konversioon ja hakukonenäkyvyyteen. Muista, että mobiilikokemus, saavutettavuus ja suorituskyky eivät ole enää ”nice-to-have” vaan vaatimuksia.  Älä rakenna verkkosivustoa vain tähän hetkeen. Hyvin tehty verkkopalvelu on pidempi-ikäinen ja mahdollistaa jatkokehityksen. 

Digitaalinen markkinointi

Mieti haluatko lisätä tietoisuutta vai saada suoraa myyntiä? Eri kanavilla ja mainosmuodoilla on omat roolinsa. Datalla ohjattu markkinointi on jatkuvaa optimointia ja oppimista. 

Tutustu myös suosittuun Tekninen sanasto -artikkeliimme. Verkkosivu-uudistusprojektin hallinta nimittäin helpottuu, kun tekijä ja tilaaja puhuvat samaa kieltä.

Kiinnostuitko? , autamme mielellämme.