TIEDOTE: Redland ja STARK – Ammattilaiset asialla

Pitkän linjan suomalaiset rakennustarvikeosaajat Starkki ja Puukeskus julkaisivat torstaina 19.3. uuden brändinsä. Keväällä 2014 yhdistyneet yritykset tunnetaan jatkossa nimellä STARK. STARK valitsi brändiuudistuksen toteuttajaksi ja markkinointiviestinnän kumppanikseen Mainostoimisto Redlandin.

– Meille oli tärkeää luoda Puukeskukselle ja Starkille yksi yhteinen identiteetti ja yrityskulttuuri tulevaisuutta varten. Nimi STARK on linkki brändiin, jolla on vahvat arvot, linjasi Ole Mikael Jensen, DT Groupin toimitusjohtaja yrityksen torstaina julkaisemassa tiedotteessa.

Brändiuudistusta suunniteltaessa DT Finland Oy:lla tehtiin päätös kumppanitoimiston kilpailutuksesta.
– Halusimme näin merkittävän uudistuksen tekemiseen parhaan mahdollisen yhteistyökumppanin. Pyysimme muutamilta valituilta toimistoilta ideoita ja pidimme eniten Redlandin ehdotuksista, liiketoimintajohtaja Riku Kolari kertoo.

STARKin asiakaskunnasta huomattavan suuri osa on ammattirakentajia. Tavoitteena onkin lisätä kiinnostusta edelleen nimenomaan tässä asiakasryhmässä – kuluttaja-asiakkaita unohtamatta.
– Haluamme puhutella uudella brändillä ennen kaikkea rakennusalan ammattilaisia. Ja moni kuluttajakin kokee hyväksi sen, että saa ammattilaistasoista palvelua ja voi käyttää materiaaleja, joita ammattilaiset suosivat, toteaa DT Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Pöntinen.

STARK kuuluu tanskalaiseen DT Groupiin ja on sitä kautta osa kansainvälistä Wolseley konsernia. Yhtenä suunnittelua ohjaavana tekijänä oli STARKin Tanskassa käyttämä yritysilme.
– Lähtökohtana oli se, että STARK on korkean tason ammattilainen, jonka miehekäs brändi puhuu suoraviivaista asiaa, kertoo Redlandin toimitusjohtaja Simo Vunneli.

– Yhdessä STARKin markkinointitiimin kanssa rakensimme talven aikana mittavan kokonaisuuden: STARK-brändi mukautettiin ensin Suomen markkinaan sopivaksi, uudistimme sitten markkinoinnin perusmateriaalit sekä myymäläverkoston ja verkkopalveluiden ilmeen. Tämän päälle suunnittelimme laajan lanseerauskampanjan.

Uusi STARK-brändi on lanseerattu torstaina 19.3. ympäri Suomen 35 myymälässä 25 paikkakunnalla ja tietenkin verkossa.

Simo Vunneli
simo@redland.fi
www.redland.fi

Riku Kolari
Liiketoimintajohtaja
riku.kolari@starkki.fi
www.stark-suomi.fi

Redland on vuonna 2000 perustettu digisydämellä viestivä mainostoimisto. Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaidemme tavoitteita tukevaa monikanavaista markkinointia ja viestintää. 98,6 % asiakkaistamme suosittelee palveluitamme. Työllistämme 15 luovaa ammattilaista Bulevardilla Helsingissä ja Rauhankadulla Lah(d)essa. Vuoden 2014 liikevaihtomme oli 1,1 miljoonaa euroa.

STARK on rakennustarvikeketju, jossa yhdistyvät puutavaran ja rakennustarvikkeiden erikoisosaaminen, sekä suomalaisen rakennusalan pitkäaikainen asiantuntemus. Valtakunnallinen 35 toimipaikan verkostomme sekä verkkokauppamme palvelevat ammattilais- ja kuluttaja-asiakkaita ajasta ja paikasta riippumatta ympäri Suomen. Työntekijöitä on noin 1 300. STARK (DT Finland Oy) on osa Pohjoismaiden suurinta rakennustarvikealan yritystä DT Groupia ja maailmanlaajuista Wolseley-konsernia. Olemme rakennusalan ammattilaisten halutuin yhteistyökumppani – ammattilainen asialla.